API

همه آنچه باید درباره فرآیند توسعه API بدانید!

توسعه API ها به یک عنصر مهم در تحول دیجیتال تبدیل شده‌اند، زیرا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند برنامه‌های جدید را سریع‌تر و با منابع توسعه کمتری بسازند. کسب‌وکارها از API استفاده می‌کنند تا داده‌های خود را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مستقل در دسترس قرار دهند، که دری را برای آنها باز می‌کند تا با سیستم‌های دیگر ارتباط برقرار کنند و برنامه‌های جدیدی ایجاد کنند که عملکرد بهتری نسبت به آنچه قبلاً در دسترس بود، داشته باشند.

در واقع، طبق مطالعه اخیر شورای API گروه صنعت API، 77٪ از شرکت‌ها در حال بررسی لازم هستند، زیرا قصد دارند که در سال آینده روی API ها سرمایه گذاری کنند.

علاوه بر این، 71 درصد از پاسخ دهندگان نیز نشان دادند که در حال حاضر به طور فعال API ها را در عملیات تجاری خود پیاده سازی می‌کنند. چندین شرکت قبلاً مزایای بالقوه افشای داده‌ها از طریق APIها را تشخیص داده‌اند و آن را به صورت استاندارد در وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های خود قرار داده‌اند.
اگر در حال حاضر به این فکر می‌کنید که آیا دسترسی به داده های خود از طریق یک API برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، برای مطالعه یک فرآیند گام به گام برای توسعه API ها و باز کردن داده‌های خود به روش‌های جدید به ادامه مطلب بروید.

ایجاد یک رابط برنامه نویسی برنامه (API) آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. یک API به شما امکان می‌دهد برنامه نرم‌افزاری خود را با سیستم دیگری متصل کنید تا آن‌ها بتوانند داده‌ها را در قالب استاندارد به اشتراک بگذارند. این مقاله هر آنچه را که باید در مورد ایجاد API بدانید را به شما آموزش می‌دهد. شما در مورد انواع مختلف API، ملاحظات کلیدی هنگام طراحی یک API و فرآیند گام به گام برای توسعه API خود خواهید آموخت.

API چیست؟

API مخفف Application Programming Interface است. API مجموعهای از قوانین، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها برای ایجاد برنامه‌های کاربردی نرم‌افزاری است. به طور خلاصه، API ها بلوک‌های سازنده برای ایجاد برنامه‌هایی هستند که با سایر سیستم‌ها یا سرویس‌های مبتنی بر اینترنت تعامل دارند.
API ها به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که ابزارهایی را ایجاد کنند که می‌توانند به محتوای یک وب سایت یا برنامه میزبان دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

رابط برنامه نویسی کاربردی
رابط برنامه نویسی کاربردی

کسب و کار شما می‌تواند API ها را برای جذب توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های کاربردی مفیدتری ایجاد می‌کنند. API ها به یک عنصر مهم در تحول دیجیتال تبدیل شده‌اند، زیرا به توسعه دهندگان اجازه می‌دهند برنامه‌های جدید را سریع‌تر و با منابع توسعه کمتری بسازند.

در نتیجه، کسب‌وکارها از API استفاده می‌کنند تا داده‌های خود را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مستقل در دسترس قرار دهند، که دری را برای آن‌ها باز می‌کند تا با سیستم‌های دیگر ارتباط برقرار کنند و برنامه‌های جدیدی ایجاد کنند که عملکرد بهتری نسبت به آنچه قبلاً در دسترس بود، داشته باشند.

فرآیند توسعه رابط برنامه نویسی کاربردی (API)

فرآیند توسعه رابط برنامه نویسی کاربردی (API)
فرآیند توسعه رابط برنامه نویسی کاربردی (API)

تحقیق: داده‌های خود و پتانسیل آن را برای توسعه API درک کنید

اگر می‌خواهید داده‌های خود را از طریق یک API در دسترس قرار دهید، ابتدا باید بدانید چه داده‌هایی را دارید و چگونه با سیستم‌های دیگر در ارتباط است.
همه داده‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که داده‌های مناسبی را انتخاب می‌کنید تا از طریق API در دسترس قرار گیرند.
همراه با درک اینکه چه داده‌هایی را در دسترس دارید، باید بدانید چه کسی ممکن است از آن استفاده کند و چگونه بر سیستم‌های دیگر تأثیر می‌گذارد. برای شروع این مرحله تحقیقاتی، با یک نقشه داده، می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که کدام داده‌ها را باید از طریق یک API در دسترس قرار دهید.

طرح: اهداف API خود را مشخص کنید

شما باید اهداف API خود را به دقت در نظر بگیرید و اینکه چگونه با اهداف کلی کسب و کار شما مطابقت دارد. این شامل افرادی است که از API شما استفاده می‌کنند و چرا برای آن‌ها مفید است. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که هر هدفی برای API شما واقع‌بینانه و قابل دستیابی است.
این امر در صورتی مهم است که بخواهید داده‌های خود را در دسترس عموم قرار دهید. با در نظر گرفتن اهداف و مخاطبان هدف خود، می‌توانید شروع به تشریح نحوه عملکرد API خود کنید و به این نتیجه برسید که چه داده‌هایی را ارائه می‌دهد. این موضوع شامل شناسایی نسخه‌های API شما (به عنوان مثال، بتا) و هرگونه محدودیتی است که ممکن است با API مرتبط باشد.

ساختن: توسعه API مشخص

گام بعدی در این فرآیند این است که API خود را بسازید و آن را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهید. اگر API خود را از ابتدا ایجاد نکرده‌اید، اکنون زمان آن است که این کار را انجام دهید. از طرف دیگر، اگر از یک API موجود استفاده می‌کنید، می توانید شروع به آزمایش آن کنید و در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهید.

هنگامی که API خود را ساختید، باید آن را به صورت آنلاین منتشر کنید تا توسعه دهندگان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. این مسئله می‌تواند شامل استفاده از یک سرویس میزبانی شخص ثالث یا قرار دادن API خود بر روی سروری باشد که بخشی از شبکه شما به آن متصل است.

آزمایش: API خود را با مصرف‌کنندگان تست کنید

بعد از اینکه API خود را ساختید، می‌توانید شروع به آزمایش آن با مصرف‌کنندگان کنید. این یک گام مهم است که به شما اطلاع می‌دهد که آیا قبل از انتشار آن برای عموم، تنظیمات و تغییراتی را باید در API خود انجام دهید. شما می‌توانید API خود را با مصرف کنندگان به روش های مختلف آزمایش کنید، مانند:
– اجرای یک آزمایش بتا با هدف توسعه API خود
– شراکت با شرکتی که می‌تواند تست توسعه API را مدیریت کند
– اجرای هکاتون توسعه API

نتیجه‌گیری

فرآیند توسعه API یک ابتکار تحول دیجیتال استراتژیک است که نحوه تعامل تجارت شما با مشتریان و شرکا را شکل می‌دهد. یک API همچنین می‌تواند به‌عنوان پایه‌ای برای ایجاد برنامه‌های جدید باشد که می‌توانند تعامل را افزایش دهند و به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کنند.
با استراتژی درست مدیریت API مناسب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که API شما ایمن و قابل اعتماد است و به مشتریان و شرکای شما تجربه مثبتی را ارائه می‌دهد. اگر در حال حاضر در نظر دارید داده‌های خود را از طریق یک API در دسترس قرار دهید، مهم است که از این فرآیند گام به گام را برای توسعه API تبعیت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا